14 Aralık 2017
  • İstanbul15°C
  • Ankara2°C

ALEYNA TİLKİ'DEN NE İSTİYORLAR BİLEMEDİM!

Zeliha SUNAL

14 Ağustos 2017 Pazartesi 13:36

Bir süredir yazmak istediğim bir yazı bu aslında. Müzik hayatımıza dahil olalı iki seneye yaklaşmasına rağmen magazin eklerinde 7/24 onu görüyoruz.

Sarı saçlarıyla 16 yaşında sahneye çıkma çabaları ve milyonlarca tıklanan şarkıları, klibiyle sürekli gündemimizde. 

Aleyna Tilki'ciler ve diğerleri olarak ikiye ayrıldık. Herkes kendine göre bir taraf oldu. Bu iş uzayacağa benziyor.

En başından beri üzerinde iğne oyası işler gibi çalışıldığı besbelli olan kızımız aldı yürüdü. Ne güzel..

Ben onun tarzını ilk şarkısında da beğenmiştim ama bu son şarkısı daha çok dilime takılıyor. 

Emrah Karaduman ile başladık onu tanımaya. Beraber çalıştığı insanlar onun yaşına uygun şımarıklık içinde olduğunu söylüyorlar. Tipik "Ani ünlü olma sendromu" yaşadığına eminim.  Bana normal geliyor.  Çünkü hamurunda yıldızlık varsa tevazu terkeder oraları. 

Bu işte olanlar bunu farklı şekillerde de olsa yaşar. 

Yıldız olabilmek için başkalarının üstüne basarak yükselmelisiniz. Bu öğretilecek birşey değildir .İ çinizde yoksa sizden bi b*k olmaz 

Kim ne derse desin Aleyna tırmanışını sürdürecek. Etrafında ilk günden bu güne kadar olan tüm ekibi bunu oluşturmak için çok uğraşıyor. Tebrik ediyorum. 

Aslında bugün 40 yaşını geçmiş her şarkıcı 16-17 yaşlarında sahneye çıkmıştır. Buna ben de dahilim. Sahneye çıkma yaşı yasalarda 21 olarak belirtildiği için hepimiz mahkemelerde sürünerek yaşlarımızı 4 yaş büyüttük.  

O tarihlerde polis sahneye çıkma izni denen bir çalışma kartı verirdi. Bu kart Bülent Ersoy, Ajda Pekkan, Muazzez Abacı, Zerrin Özer ,Seda Sayan dahil, tüm kadın sanatçı dostlarımıza verildi . Erkekler bu kategoriye dahil değildi. Onlar istediği yaşta serbestçe çalıştılar. Konsomatris, barmen , hamamcı , pavyon çalışanına da aynı karttan verildi. Rengi bir garip yeşildi. Onu alabilmek için emniyet müdürlüğünde hırsızlık, gasp, cinayet, ahlak vs masalarından temiz raporu alırdık. Parmak izlerimiz alınırdı. Mesela Ankara'dan İstanbul'a gelirken emniyetten nakil alınırdı. Başka illere giderken yine aynı işlemler.... 

İzmir fuarına gelen sanatçılar emniyet müdürlüğüne uğramadan çalışmaya başlayamazdı. Buna isim sanatçılar da dahil. 

1997 de Ankara Müzisyenler sendikası başkanı Mehmet Çırıka 'nın büyük gayretleriyle bu uygulama kaldırıldı. Kimseyi rahatsız etmeden ,fişlenmeden istediğimiz gibi sahneye çıkabildik. 

Aleyna Tilki'nin basın danışmanının çok ustaca kullandığı yaş konusu yıllardır bu piyasada var olan bir şeydir. Çünkü kimse sonradan müzisyen olmaz. Müzisyen doğar. 

Basına malzeme yaratmak için yıllardır kimsenin üstünde durmadığı bir damara bastılar. Tebrikler. 

İlk şarkısını da ikinci şarkısını da dinlemeyenler  magazin basını sayesinde dileyip fikir sahibi olmak zorunda kaldılar. 

Sesi ve yorumu ve şarkıları üzerine bir şey yazmayacağım. Günümüz müziği olarak çok şeker hap şarkılardan. 

Ama Ozan Çolakoğlu'nun acele kendini yenilemesi hatta nadasa alması gerektiğini düşünüyorum. İş çabuk çıksın diye o güzelim yaratıcı beynini kullanmayı bırakıp hazır 'loop' kullanımı da bir yere kadar. 

Elektronik müzik tekrara gelmez

Hadi bakalım kolay gelsin Aleyna..

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.